belimo damper motoru belimo damper motorları
siemens damper motoru siemens damper motorları
atlas hosting hosting atlasonline web tasarım Atlas Online
Google Ads; Google firmasının sunduğu bir reklam hizmetidir. Google üzerinden, e ticaret sitelerinde satışa konulan ürünlerin ya da bilgi sitelerindeki bilgilerin, iş ortağı olarak bilinen diğer sitelerde reklamının yapılmasını sağlayan bir çevrimiçi pazarlama platformudur.
Google Ads ve Adsense, Google’ın reklam hizmetleri kapsamında, birbirini destekleyen iki farklı alandır. Google Adsense reklam yayıncılarına özel, Google Ads ise reklam yayınlatacak olan işletmelere özel bir araçtır. Bu nedenle Google Adsense kullanıcısı Google tarafından ödeme alırken, reklam yayınlatmak isteyen işletmeler ise Google’a ödeme yapmaktadır.
Bilindiği gibi Google’ın Translate, Chrome, Analytics gibi çeşitli hizmetleri bulunmaktadır. Google’ın tüm kazancı göz önünde bulundurulduğunda gelirinin %90’ını reklam araçlarından kazandığı görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında Google’ın reklam hizmetlerine verdiği önemin değeri rahatlıkla anlaşılmaktadır. Google Ads çalışma prensibi, hizmet anlayışı ve işleyişi ise oldukça basittir.
Ürünlerin reklamının yapıldığı reklam ağları oldukça fazladır. Reklamlar; video, gmail ve uygulamalarda, Youtube reklamları, alışveriş reklamları, hedef kitleye yönelik yeniden pazarlama şeklinde gösterilen reklamlar ve harita reklamları ve arama ağında metin reklamları olarak kullanıcılara gösterilmektedir.
Reklam süreleri kampanyalar için belirlenen ücretle alakalıdır. Belli bir miktar para yatırdıktan sonra, kampanya için harcanacak günlük limiti kullanıcı belirleyebilmektedir. Reklam ücretleri ise Google Ads’in bir çeşit açık artırma sistemi ile belirlenmektedir. Aynı anahtar kelime için diğer kullanıcılar ile gireceğiniz bir açık artırma olmaktadır. Daha sonra “Tıklama Başı Maliyet” karşılığında ücret ödenmesi gerekmektedir.
Kalite puanı, tıklama başı maliyet ile beraber arama sıralamasında reklamınızın üst sırada çıkmasını belirlemektedir. Kalite puanı ne kadar fazlaysa sıralamada üst sıralara yerleşmeniz o kadar kolay olacaktır. Google’ın belirlediği kalite puanı, reklamınızın anahtar kelime ile uyumuna, tıklandığı zaman açılacak yönlendirme sayfasının uyumuna, kullanıcının sitede geçirdiği süreye, reklamın yayında kaldığı süreye ve mevcut beklenen tıklanma oranına bağlıdır.
İşletmeler için reklamın katkısı azımsanamayacak kadar çoktur. Dijital dünyada pazarlama işi yapan işletmelerin de reklamları dijital platformlar ile yapması çok daha mantıklı olacaktır. Bunun için dünya genelinde dijital reklamın en iyi temsilcisi olan Google Ads kullanmak işinizi kolaylaştıracaktır. Doğru bir reklam çalışması ile işletmenizi büyütmeniz ve ciddi paralar kazanmanız mümkündür.
Google reklam verme hizmeti sayesinde web sitenize gelen kullanıcı sayısında artış olmaktadır. Ürününüzün ya da sitenizde yer alan bir bilginin reklamının, Google reklam ağında gösterimi sayesinde site trafiğiniz artar ve siteniz hızlı bir şekilde büyümeye başlar. Aynı zamanda da reklamların çekiciliği sayesinde satış oranında büyük bir artış meydana gelir.
Google tarafından istenen reklam konumu sayesinde uluslararası, ülke geneli veya yerel alanlarda markanızın ismi duyurulmaya başlar. Bu da her alanda markanıza ulaşmak isteyen müşteriler kazanmanızı sağlamaktadır. Böylece marka tanıtımınız Google reklamları tarafından yapılmış olur.
Google Ads, belirlenen hedef kitlenin yaş, cinsiyet gibi unsurların dışında; aramalarına, gezindiği site ve ürünlere göre reklamlarınızı göstermektedir. Kullanıcı bir ürünü sepetine atıp satın almasa bile belirli aralıklarla ürünü hatırlatmak amacıyla reklamını göstermekte ve satışın gerçekleşmesini sağlamaktadır.
Google’ın site analizi araçlarından yararlanarak, reklamlarınızın gösterimi, işleyişi ve başarısı hakkında verilere ulaştıktan sonra sorunları tespit ederek iyileştirmeler yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra Google Ads üzerinden de reklam trafiği gösterilmektedir.
Google’ın reklam hizmetinden yararlanmadan önce dikkat edilmesi gereken birtakım kurallar bulunmaktadır. Bu kurallara dikkat edildiği takdirde reklam çalışmalarınız başarılı bir şekilde işleyecektir.
Google’ın reklam hizmetini kullanmadan önce ilk olarak kullanıcıdan reklam hedefini istemektedir. Sitenizin amacı doğrultusunda reklam hedefinizi belirterek bu adımı tamamlamış olursunuz. Ürünlerinizin satışını artırmak, sitenize ziyaretçi çekerek etkileşimi artırmak, marka bilinirliğini artırmak gibi sitenize uygun hedefi belirlemeniz gerekmektedir. Hedeflerin karşılığı “dönüşüm” olarak tanımlanmaktadır. Her dönüşüm ise reklam başarısı anlamına gelmektedir.
Hedef kitlenin belirlenmesi, rakiplerinizin önüne geçebilmeniz için oldukça önemlidir. Yerel ya da ulusal bir pazar için belirleyeceğiniz hedef kitlenizi yönlendirebilmek için reklamlar düzenlemeniz gerekmektedir. Reklamların hedef kitleyle uyumu başarınızı artıran en önemli unsurlardan biridir.
Google Ads üçüncü bir adım olarak sizden bir reklam bütçesi belirlemenizi istemektedir. Anahtar kelime rekabeti ve hedef kitleye uygun olarak belirleyeceğiniz reklam bütçesi, reklamınızın yayınlanma süresini de etkilemektedir. Reklam bütçesi konusunda anahtar kelime ve rakip analizi gibi daha detaylı bir araştırma ile başarı elde edebilirsiniz.
Google reklam hizmetlerinden yararlanabilmek için birkaç adımda hesabınızı oluşturmanız gerekmektedir. Hesap oluşturma işlemini gerçekleştirdikten sonra reklam hizmetinden yararlanabilmek için birkaç farklı işlem daha yapmanız gerekmektedir.
Hesap oluşturma işlemi için mail hesabınızla kayıt yapıldıktan sonra uygulanması gereken adımlar şu şekildedir:
Google Ads üzerinden reklamınızı yayınlamanız için bazı işlemler yapmanız gerekmektedir. Bu işlemler şu şekildedir:
Google reklam hizmetinden yararlanırken dikkat etmeniz gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Bu durumlara dikkat edilmediği takdirde reklamlarınızın başarıya ulaşması mümkün olmamaktadır. Başarılı bir reklam hizmeti almak için gerekli detayların dikkatli bir şekilde uygulanması çok önemlidir. Reklam çalışmasının tam uyumlu olması sonucunda istenilen başarıya ulaşmak oldukça kolaydır.
Google Ads kullanırken ilk olarak anahtar kelimenin doğru seçilmesi gerekmektedir. Özelleştirilmiş anahtar kelime tercih etmediğinizde, reklamınızın sıralamalarda üst sıralarda görünmesi oldukça zor olacaktır. Ayrıca anahtar kelime seçimi yapılırken, ürün ve anahtar kelimenin alakasız olması kalite puanını düşüren en önemli faktörlerdendir. Özellikle bütçe konusunda çok yüksek bir limitiniz yoksa mümkün olduğunca doğru ve özelleştirilmiş anahtar kelimelere odaklanmalısınız.
Reklamlarınızı gören kullanıcıların, ürüne ulaşmak için reklamlara tıklaması sonucunda doğru adrese ulaşabilmeleri çok önemlidir. Bir ürünün reklamını verdiğinizde reklam uzantısı olarak web sitenizin ana sayfasını eklemeniz doğru bir davranış olmayacaktır. Bu hem sitenizin “hemen çıkma oranını” etkileyecek, hem de beklenen satışın gerçekleşmesini mümkün kılmayacaktır. Bu nedenle doğru reklam uzantıları vermeniz, reklam başarısını sağlamanız içi olmazsa olmaz kurallardandır.
Satışa sunacağınız ürün için kampanyaları dikkatle oluşturmanız gerekmektedir. Ürününüzün piyasa değerini araştırarak buna uygun fiyatlandırma politikası izleyebilir, reklamınıza ürün fiyat bilgisini ekleyebilirisiniz. Bu sayede farkındalık yaratarak satış odaklı çalışmalar yapabilirisiniz. Google Ads hesabınızı yönetirken, kampanya ayarlarını reklamını vereceğiniz ürüne göre düzenlemeniz gerekmektedir. Örneğin; yalnızca belli şehirlerde geçerli olacak bir kampanyanın konum ayarlarının ona göre yapılması gerekmektedir.
SEO çalışmaları, reklam hizmetlerini tam olarak etkilemese de destekleyici bir faktör olduğu kesindir. Web sitenizin düzenli olarak analizini yapmanız SEO açısından oldukça önemlidir. Google Ads, yalnızca reklamın bütçesine veya çokluğuna değil, sitenin kalitesine de dikkat etmektedir. Bu nedenle reklam çalışması yaparken, reklamın arama motorunda üst sıralarda yer almasını destekleyecek SEO çalışmaları yaptığınızda çok daha başarılı sonuçlar almanız mümkün.